A félig költői kérdésre rövid válaszunk: szerintünk nem valószínű. Kicsit bővebben: bár a koronavírus járvány miatt az idén szeptemberre tervezett Eucharisztikus Világkongresszust jövőre halasztották, a Vadászati Világkiállítást pedig eleve 2021. augusztus-október között tervezi megtartani a főszervező magyar állam, ha komolyan gondolnák a 2017-es kormányhatározatban csak általánosságban említett Hungexpo “közösségi közlekedés kapcsolatainak fejlesztését”, akkor már most kellene közbeszerzést kiírni, hogy magyaros tempó mellett 2021 nyarára elkészüljön a fejlesztés, bármi legyen is az.
Mert sajnos még tervek sincsenek a hivatalos nyilvánosságban Vitézy Dávid 2017-es Facebook posztjából kiindult hírverés óta, ami egy szigetüzemben működő, csak a Hungexpo látogatóit kiszolgáló villamosvonal építését említette a Pillangó utcai metrómegállótól a főbejáratig. Miközben már 2019 ősze óta zajlik a Hungexpo átépítése, fejlesztése (régebbi nyilatkozatok szerint összesen 50 milliárd Ft-ból), valamint folyamatosan növelik a Vadászati Világkiállítás tervezett költségkeretét (mai hír szerint már 10 milliárd Ft), de teljes a csönd arról, hogyan fog eljutni a Vadászati Világkiállításra több százezer látogató (koronavírus előtti tervekben 1 millió ember)?
Egyre valószínűbb, hogy csak több busz lesz és több parkoló, és még több olyan autós, aki vagy helyet sem talál, vagy csak nem akar parkolási díjat fizetni, ezért a Pongrác út térségében próbálkozik vadparkolással. Ami a Vadászati Világkiállítás három hónapra tervezett időszaka alatt újra gondolásra késztetheti a pongráctelepi lakosokat is egy esetleges lakótelepi díjfizetős parkolási övezet lehetőségéről…