Megkapta az engedélyt a Hungária körút mellé tervezett vasúti megálló

A vasúti közlekedési hatóság megadta az engedélyt a Hungária körútnál, a (kőbányai) MÁV-telep mellett létesülő új megálló építésére, ahol a hatvani és az újszász-szolnoki vasútvonal személy- és zónázó vonatainak (S80, Z80, S60, Z60) utasai kapnak majd fontos átszállópontot elsősorban az 1-es villamosra, de a 37-es, 28-as és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra is – közölte Facebook posztjában Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója. Meg lehet majd innen közelíteni a tervek szerint 2022-től építeni kezdődő Közlekedési Múzeum új épületét, a környező lakóterületeket, az Operaház Eiffel Csarnokát, a Hidegkuti Nándor Stadiont és a Népliget északi részét is.

Térkép: Facebook.

Az előzetes forgalmi modellezések azt mutatják, hogy a megálló napi forgalma el fogja érni a 10 000 főt. Három vágányhoz három peron készül, erre azért is van szükség, mert itt az ívben fekvő vágányok más-más magasságban futnak. Teljesen akadálymentes lesz a megálló a peronokról összesen öt lift is visz majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett. Az aluljáró a két kijárat felé szélesedik, a déli a múzeum előtere, illetve a Könyves Kálmán körút és a Kőbányai út felé vezet, az északi pedig a Hungária körút, valamint a MÁV-telep első utcája felé (az emiatt megszüntetésre kerülő utánfutó-kölcsönző telephely területén keresztül). Az aluljáró fala a tervek szerint egy műalkotásnak is helyet ad majd. 

Előzetes, munkaközi látványterv az új Közlekedési Múzeum vasúti megállóhelyről. A bal oldalon látható új köztér a Törekvés Művelődési Ház és a tervezett új Közlekedési Múzeum között a múzeumi beruházás részeként jön létre. Kép: Facebook.

Zajgátló falak (a MÁV-telep felőli oldalon) építéséről nem ír Vitézy Dávid, pedig nem csak megállót terveznek építeni, hanem már építik is az ún. harmadik vágányt a Keleti pályaudvartól Kőbánya-felsőig, éppen azért, mert jelentősen növelni fogják az elővárosi vonatforgalmat. Bár az alábbi látványterven látható, átlátszó fal talán zajgátló hatású is lesz.

Látványterv: Facebook.

Következő lépésben az állami szervezet Budapest Fejlesztési Központ megrendelésében a kiviteli tervek 2022 elejére elkészülnek, így a kivitelezés is megkezdődhet jövő nyáron a Keleti pályaudvar – Kőbánya-felső szakasz fejlesztése keretében, hiszen ez benne van opcióként a szerződésben. Az új megálló tervei a most épülő harmadik vágányhoz illeszkednek, maga a vasúti megállóhely 2024-re készülhet el.

Kerékpártárolók is lesznek a megállónál, a tervek szerint 120 biciklit hagyományos, 30-at zárható tárolókban lehet majd lerakni.

Forrás: Kőbánya.info és Vitézy Dávid Facebook oldala