Megjelent a Magyar Közlönyben, miszerint számos fővárosi és néhány vidéki fejlesztést is töröl a kormány a „rezsicsökkentés megvédése és a honvédelmi célok teljesítése érdekében”, írja a Telex. Köztük van a Kőbánya–Rákosliget vonalfejlesztés is.
A Keleti pályaudvar és Kőbánya-felső pályaudvar, valamint Rákos (Felső-rákosi rendezőpályaudvar) és Hatvan között már zajló, illetve a jövő tavasztól kezdődő pályarekonstrukciós munkák között kimaradt vonalszakasz fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a hatvani és újszászi, naponta tízezrek által igénybe vett elővárosi vonalakat többen és kényelmesebben használhassák, a vonatok sűrűbben járhassanak Budapestre.
A tervezési program szerint új, harmadik vágány épült volna Kőbánya felső és Rákos, valamint Rákos és Rákosliget között, helyreállítva így az eredeti, 100 kilométer per órás pályasebességet. (A Keleti pályaudvar és Kőbánya-felső között gyakorlatilag már készen van a 3. vágány, a Csilla utcai töltésen is, zajvédőfal nélkül.)
Kőbánya felső peronjai átkerültek volna az Élessarokhoz, kisebb gyaloglással, akadálymentesen lehetett volna átszállni a villamosokra, buszokra. Ugyancsak magasperon készült volna az újszászi, 120a vonal megállóinál, állomásainál Gyömrőig bezárólag, bővítve a P+R, B+R kapacitásokat is.
A 120a vonal budapesti szakaszán új megállók jönttek volna létre a XVII. kerületben Madárdomb néven. Rákosnál a vonalak szétágazása a nagyobb kapacitás érdekében külön szintűre épült volna át, és a Tárna utcánál felüljáró készült volna a beruházás részeként a vasút felett. Ezt fújta le Lázár János.
Forrás: 10.kerület.ittlakunk.hu