Megváltozott az önkormányzati segély rendszere

2014. január 1-jétől az átmeneti segély, a temetési segély és a rendkívüli gyermekvédelmi támogatás megszűnik, helyette egy új támogatási forma, az önkormányzati segély kerül bevezetésre.

Az önkormányzati segély kérelmezhető a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján (1102 Budapest, Szent László tér 2-4.). A kérelmet az erre a célra rendszeresített nyomtatványokon kell benyújtani, a tájékoztatóban leírt igazolásokkal együtt.

Ügyfélfogadási idő: 
hétfő: 8.00 –17.30
kedd 8.00-15.30
szerda: 8.00 – 16.00
csütörtök 8.00-15.30
péntek 8.00 – 13.00

Önkormányzati segélyt adható annak, akinek a családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 57 000 Ft/fő, egyedül élő esetében a 85 500 Ft/fő összeget.

Az önkormányzati segély összege
a) 57 000 Ft egy főre jutó jövedelemig 8 000 Ft,
b) 57 001 Ft és 85 500 Ft közötti egy főre jutó jövedelem esetén 5 000 Ft.

Az önkormányzati segély összege kiskorú gyermeket nevelő család esetén
a) egy gyermek esetén 5 000 Ft,
b) két gyermek esetén
c) három gyermek esetén 10 000 Ft,
d) négy vagy több gyermek esetén 12 000 Ft.

Az önkormányzati segély egy naptári évben legfeljebb két alkalommal pénzbeli támogatásként, további három alkalommal természetbeni támogatásként adható.

Az önkormányzati segély természetbeni támogatásként a kérelem alapján
a) tűzifa biztosításával,
b) ki nem fizetett közüzemi számlához nyújtott támogatásként a kérelemben megjelölt szolgáltatóhoz utalással,
c) önkormányzati bérlakás esetén lakbér-hozzájárulásként a lakáskezelőhöz utalással
d) erdei iskola, illetve iskolai tábor költségeihez nyújtott támogatásként az iskola részére kifizetéssel történhet.

Forrás: kobanya.info

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.