Bokrétaünnepet tartottak pénteken a Magyar Állami Operaház budapesti Eiffel Műhelyházában (a bokrétaavató ünnepséget a hagyományok szerint akkor tartják, amikor az építőipari munkások elérik az épület legmagasabb pontját). A projektben az ország legnagyobb ipari műemléképületéből alakít ki műhelyházat a kivitelező Strabag Zrt. az Operház számára Kőbányán. Az egykori járműjavítóból egy háttérbázis születik, ami az Operaház korábbi gondjait orvosolja. Eddig ugyanis az Operaházban kis helyre voltak beszorítva különböző funkciók, a díszleteket pedig 11 különböző településen tartották.
A 220 méter hosszú és 110 méter széles csarnokban egy helyre költözik az opera kilenc gyártóműhelye, az operaház színpadával azonos méretű próbaszínpad jön létre. A 25 ezer négyzetméteres épület nyolc raktárnyi díszlet és kellék, valamint 400 ezer jelmez színvonalas tárolását teszi lehetővé. A beruházás további jelentősége, hogy egy rozsdaövezet kapcsolódik vissza a főváros vérkeringésébe. Ugyanakkor a múlt előtt is tiszteleg az új épület: a közepén áll majd egy 327-es MÁVAG gőzmozdony, amelyből mindössze két darab van a világon. Emellett a korábbi sínek egy részét is meghagyják. Marosi Miklós építész, az Eiffel Műhelyház beruházás tervezője azt hangsúlyozta, hogy nem akarnak egy Ybl Miklós által tervezett palotával versenyezni, hiszen a műhelyház egy ipari műemlék. Ezért itt nem márványokkal és aranyozott falfelületekkel kívánják a pompát adni, hanem az ipari miliőhöz illő anyaghasználattal.
Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója az ünnepségen elárulta, “az épület 2019-ben belakhatóvá, “játszhatóvá” válik.
Forrás: Magyar Építők