Újabb közbeszerzés rajtolt el a Közlekedési Múzeum projektjében

A Magyar Építők január elsejei cikke ad hírt arról, hogy megjelent a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum újjáépítésével kapcsolatos második ajánlati felhívás. Augusztusban hirdették meg a  tervpályázatot, most a mérnöki feladatokra vonatkozó keretmegállapodás a kiírás tárgya. A korábbi Közlekedési Múzeum bontása a Városligetben 2017 februárjában zárult le, az új otthonát a MÁV egykori Északi Járműjavítója területén alakítják ki – vagyis a Pongráctelep viszonylag közvetlen szomszédságában, a Keleti pályaudvarból jövő sínek, töltések túloldalán (a MÁV-telephez közelebb).

A mostani hirdetmény szerint a keretmegállapodás a Közlekedési Múzeum új telephelyének megvalósításához szükséges

  • lebonyolítói,
  • műszaki ellenőri,
  • projektmenedzseri,
  • tervvéleményezési
  • és kapcsolódó mérnöktanácsadói feladatok ellátására vonatkozik.

A keretmegállapodás időtartama 48 hónap, a szerződés meghosszabbítható.

A MÁV-járműjavító hét hektáros telkén az 56 éve épült Dieselcsarnokba költözik a múzeum. A kilenc párhuzamos hajóból álló, mintegy 110 méter hosszú csarnokban az intézmény korábban szétszórt funkciói, a kiállítás, a kutatóhely, a raktár és a szakkönyvtár is egy helyre kerül.

A korábbi városligeti épülethez képest az új helyszínen több mint két és félszer akkora, 13 ezer négyzetméternyi kiállítótér áll a 120 éves intézmény rendelkezésére. Míg az előző kiállítóhelyen csupán 80 eredeti jármű bemutatására volt lehetőség, az új tárlaton legalább 190 darabot láthat majd a közönség.

A kőbányai helyszín környezetében több barnamezős beruházás zajlik, a legjelentősebb a Magyar Állami Operaház Műhelyházának kialakítása, valamint a Népliget megújítása.

Forrás: Magyar Építők