Jövő áprilistól várhatóan hat hónapig tart majd az ország legforgalmasabb, Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonalának emelt szintű karbantartása, az utasoknak az egypályás közlekedés miatt hosszabb menetidővel, változó menetrenddel, megnövekedett forgalmi nehézségekkel kell majd számolniuk – hívta fel a figyelmet a MÁV Zrt.
A szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak, a teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, amelyen jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak – mondta Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója. A szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrend szerinti közlekedés javítása, az új KISS emeletes motorvonatok érkezéséhez szükséges infrastruktúra és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében szükséges a pálya kritikus szakaszainak karbantartása, amelyre a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át – tette hozzá.
Az átépítés nagyrészt a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részen fog zajlani, tehát a Pongráctelep melletti Kőbánya-alsó pályaudvar szakaszán is, ahol jelenleg óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben. Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt felújítják a vágányokat, cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat, emellett szükség szerint javítják a biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket is. Ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon.
Forrás: 10.kerület.ittlakunk.hu