2021-ben kezdik el építeni a harmadik vágányt a Csilla utcai vasúti töltésen

Még ez év elején figyeltünk fel arra, hogy nemcsak kormányzati szándék, de már 2019-ben lezárt közbeszerzési tender is van arról, hogy az elővárosi ingázók és a leendő új Közlekedési Múzeum számára egy vasúti megállót kell építeni a Keleti pályaudvarba vezető vonalon, a Hungária körúti felüljárónál. Januári cikkünkben még úgy véltük, hogy a megálló miatt tervezett plusz, “harmadik” vágány nem fog elérni a Keletiből Pongráctelepig.

Azonban most arról ír az Index, hogy Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) igazgatója augusztus 18-án a Facebook oldalán posztolt az elővárosi vasúthálózat fejlesztésének aktuális terveiről, amik között a hatvani és újszászi (80a és 120a) vasútvonal kapacitásának bővítéséről is írt, új infókkal. Konkrétan a Keleti pályaudvartól a XVII. kerületi Rákosligetig tervezik a meglévő két vágány mellett egy harmadik vágányt is építeni, ami lehetővé teszi, hogy az elővárosi ingázó vonatok menetrendjét a jelenlegi órásról 15 percenkénti közlekedésre sűríthessék. Ennek a harmadik vágánynak a kiépítése a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között jövőre kezdődik, a kivitelezési szerződést a NIF már megkötötte. A BFK-t a hiányzó szakasz meglévő vágányainak felújítása mellett a harmadik vágány előkészítésével és tervezésével bízta meg Kőbánya felső állomás és Rákosliget között. 

A harmadik vágány megépítése nem csak nagyobb forgalmat fog eredményezni a Csilla utcai vasúti töltésen, de előtte még hónapokig tartó, vélhetően zajos munkálatok is lesznek Pongráctelep mellett. (Jelenleg csak pályakarbantartást végeznek néha-néha éjszakánként, ami a nyári melegben nyitott ablakoknál elég zavaró tud lenni.)

Viszont a harmadik vágány fejlesztése felveti a zajvédő fal kérdését, amit sokan szeretnének a Csilla utcában. Zajvédelem kiépítésre gyakorlatilag csak vasúti pályafejlesztések során lehet kötelezni a MÁV-ot, és már a januári cikkünkben is kitértünk arra, hogy a 2019-es közbeszerzés tartalmaz zajárnyékoló falat, de csupán 745 m2 kiterjedésben, ami gyakorlatilag csak a MÁV-telepet érintheti. De ugye, ha a harmadik vágányt Pongráctelep mellett is megépítik, akkor lehet esély egy Csilla utcai zajvédelem kiépítésére is. Ez ügyben igyekszünk konkrét tájékoztatást beszerezni.

Térkép: BFK. (kattintásra nagyobb lesz!)

Forrás: Index.hu