Hungexpo fejlesztés 55 milliárd Ft-ból, közlekedés fejlesztés nélkül

Kezdettől fogva érdeklődéssel figyeltük a Hungexpo vásártelep évek óta elhatározott és 2019 óta tartó fejlesztését, de csak most figyeltünk fel a fejlesztést már 2019-ben bemutató, hivatalos YouTube-videóra, aminek egyik képe szerint már legalább 2019 óta nem terveznek semmilyen közlekedésfejlesztést a Hungexpohoz, azaz marad az autós megközelítés az egysávos Albertirsai úton és az emiatt a kiállítások idején dugóban araszoló 10-es busz; valamint a Kőbánya-alsó pályaudvar, de ez utóbbit a hatvani vasútvonal kapacitásbővítéses felújítása során várhatóan néhány éven belül áthelyezik az Élessarokra, azaz messzebb a Hungexpótól.

Forrás: HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási központ –Revitalizációs és fejlesztési projekt – YouTube

Kár, hogy a látogatószám kapacitásbővítése mellett megelégednek ennyivel a kivitelezők, pedig az eredeti költségvetés 55 milliárd forintjából pár milliárd is elég lehetett volna pl. a hajdani 29-es villamos pályájának visszaépítéséhez, akár meghosszabbítva a Pillangó utcai metrómegállóig. Ez egyben azt is jelenti, hogy a nagyobb látogatószám nagyobb vadparkolási mizériát generálhat, akkor is, ha esetleg bővítik a parkolókat, mert ugye magyar ember nem fizet a parkolásért, ha a főbejárattól 5 perc sétatávolságra ingyen is parkolhat, például Pongráctelepen…

Forrás: YouTube